Guest Post: Marea Abureala, Episode V – The Empire Strikes Back

Unfinished Death Star
Death Star, dupa bugetul MApN

By gsg9:

Death Star a venit from a Galaxy Far Far Away tocmai de la Brussels cu Raportul NATO pe 2023 in dinţi si le-a bubuit astora aburelile cu procentul din PIB.

Ma intrebam in primul articol cum de naiba merge abureala cu procentul din PIB acolo sus la nivel NATO.

Prim ministru, presedinte, ministru al Apararii, toţi cu gura plina de rahat mestecand senin zambind tamp…

Incepusem sa caut o adresa de contact pe la NATO sa le trimit calculele din primul articol, sa-i dau in gat pac! La “Rasboiul”, cum ar zice inegalabilul Caragiale.

Dar nu era cazul, ca se stia si la NATO pe principiul Radem glumim dar nu parasim incinta, adica mancam rahat la intern dar totusi exista un nivel la care nu se mai serveste meniul preferat al aparatului de partid si de stat de la Bucuresti.

Din raportul oficial NATO:

sgar23-en

La pagina 161 Table 3: Defence expenditure as a share of GDP and annual real change (based on 2015 prices)

Romania, a scazut constant bugetul Apararii din 2020 pana in 2023, ultimii doi ani fiind cu razboiul in apropiere.

Singura data cand a atins 2.01% a fost in 2020, ala a fost un accident neplacut si aparatul de partid si de stat in frunte cu conducatorii iubiţi au avut grija sa nu se mai repete.

Deci la atat scrie NATO ca a scazut in 2023: pana la 1.6%.

Si albanezii 😀 au fost peste noi, cu 1.72%.

Bulgaria 1.87%.

Dupa accidentul cu 2.01% din 2020 in termeni de procente bugetul a scazut anual cu -2.52% -2.61% pana la -4.97% in 2023.

Asta e adevarul, restul sunt mizerii pesedisto-liberale, depasiri producţie de porumb la hectar, cincinal dupa cincinal de realizari mareţe, traiasca aparatul de partid si de stat in frunte cu mult iubiţii si stimaţii conducatori.

Ce e la fel de mizerabil e ca toata presa “libera” toţi reporterii lu’ pește prajit toţi sunt cu 2.5% in gura – raspandacii.

Pana si adormitul Maicii Domnului de la Cortoceni is balangane limba’n gura cu alocari de 2% si 2.5% pentru Aparare cand ar fi trebuit sa fie echidistant si corect.

Adica le face jocul.

Mizerabil…

Acum e liniște si pace, n-am citit pe siteurile unde se trambiţeaza 2.5% ceva despre raportul asta.

Pagina 163, Table 7: Military personnel (Thousands) cica au scazut pana la 64 de mii. Daca or mai fi si aia, ca doar suntem maeștri in rang de Mare Maestru la abureala…

Tabelele urmatoare la pagina 164, pentru echipament, Romania decat 21%.

Bulgaria 29%.

Polonia 53% !!!

I know, nar trebui sa ne tot comparam cu polonezii, dar cu cine sa ne comparam, nici cu Nigeria nu ne mai putem compara ca aia isi cumpara o escadrila de AH-1Z 😀

Cheltuieli cu personalul, 59.6% – majoritare

Decat italienii ne depasesc cu doua procente

La pagina 165, tabelul other (d), Romania 13.89%

Aici cred ca intra operare/mentenanţa tehnica plus R&D: (d) Other expenditure includes operations and maintenance expenditure, other R&D expenditure and expenditure not allocated among above-mentioned categories

Deci mare lucru nu se cheltuie cu operatul sau cu mentenanţa tehnicii, care tehnica care operare…

T55urile stau si oprite, P5urile le mai scoatem odata pe an la vreo aplicaţie, frecatele parcate la cheu numa’ bune pentru Sfanta Marie, Delfinul nu consuma decat salariile echipajului in rest sta nemiscat saracul precum statuia lui Ovidiu.

Cu R&Dul: studii, cerecetari, masuratori, influenţe, evaluari, modelari, investigaţii non-invazive, metode, algoritmi, programe si echipamente de analiza si sinteza, analize si 8timizari toate astea nu consuma decat salariile domnilor doctori in metempsihoza plus ceva cartuse de imprimanta si curent pentru editarea pedefeurilor.

In comparaţie americanii, englezii 43 respectiv 33%

Si albanezii sunt peste, submarinul ala celebru cu vasle chiar face imersiuni cand isi ţine echipajul respiraţia 😀

In rest, mai e un pic si trec si aia 10 ani de cand au semnat cu mare mare pompa un mare mare pact intre partide ca vor aloca 2% pentru aparare.

Si gata, scapam si de grija asta ca ne-am inarmat prea mult.

Traim decenii de impliniri mareţe…

#atatsaputut

Autor: gsg9

You can leave a response, or trackback from your own site.

49 Responses to “Guest Post: Marea Abureala, Episode V – The Empire Strikes Back”

  1. Ilie says:

    Au zis aia toti aia ca sunt alocari de 2-2.5%. Si acum o sa dea vina pe militari ca nu sunt in stare sa cheltuie sau ca deficit.

  2. Caudillo says:

    Tu chiar crezi ca aia din vest sunt mai breji?

    https://www.politico.eu/article/nato-russia-ukraine-war-defense-france-germany-soldiers-army/

    Germanii au costatat ca din cele 100 de miliarde euro pe care Scholz a zis ca le baga in Bundeswehr , numai in reparatia cazarmilor trebie sa bage 50 de miliarde de euro. Vor face si ei inzestrarea din vorbe cum o facem si noi

    There aren’t just problems with the hours, but also basic infrastructure. “When I visit the troops, I no longer hear that helmets and protective vests are missing — but lockers,” wrote Högl in the annual report.

    According to Högl, fixing up barracks and military facilities will cost around €50 billion — equivalent to half the total special fund the government created to update its military forces in the wake of Russia’s full-scale invasion of Ukraine.

  3. Caudillo says:

    Asta e situatia reala la noi

    https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/ultima-ora-deficitul-sare-in-aer-guvernul-a-avut-un-deficit-urias-in-februarie-cu-sume-mari-pentru-inarmare-deficitul-pe-primele-doua-luni-a-ajuns-deja-la-un-nivel-record-21516465

    Guvernul a închis primele două luni din an cu un deficit foarte mare, de 1,67% din PIB, 29 miliarde de lei, deja cu o gaură de circa 21 miliarde de lei doar în februarie, determinată de cheltuieli cu înarmarea, dar și de sume mari alocate pentru stingerea datoriilor în sectorul de sănătate, au declarat surse pentru Profit.ro. Datele sunt preliminare, datele finale și oficiale urmând să fie anunțate după 25 martie.

    După ce și în ianuarie Guvernul a fost nevoit să aloce aproape 3 miliarde de lei pentru contracte de înarmare, în februarie a făcut plăți similare și a ajuns la 6 miliarde de lei pentru prmele două luni. Aceste sume se vor reflecta în cheltuielile de capital, care în trecut indicau în principal investițiile.

  4. Caudillo says:

    Intre timp , guvernul plateste pensii de 38000 ron la membrii CSM, dublu fata de pensia lui Ciuca

    https://romania.europalibera.org/a/magistrati-speciali-salarii-pensii/32634728.html

    Cum secătuiesc judecătorii bugetul de stat
    Judecătorii mai au un mare beneficiu în raport cu alte categorii socio-profesionale. Pot decide în instanțe să-și mărescă salariile, prin sporuri, actualizări cu rata inflației sau a așa-numitei valori de referință sectorială de salarizare (VRS).

    De regulă aceste decizii acționează retroactiv, așa încât magistrații primesc sume uriașe care se adaugă salariilor.

    Un raport al Ministerului Finanțelor, citat de presă, arată că, doar în perioada 2008- 2022, suma totală plătită magistraților ca urmare a unor sentințe judecătorești este de 16, 1 miliarde lei, adică 3,2 miliarde de euro.

    La finalul lui 2022 erau pe rolul instanțelor peste 3.250 de dosare civile, iar ultima majorare a valorii de referinţă sectorială (VRS) a fost contestată prin alte circa 1.000 de procese, formulate de cvasitotalitatea celor 4.144 de judecători şi 177 de asistenţi judiciari aflaţi în funcţie la nivelul lunii decembrie 2022, la care se adaugă judecătorii care s-au pensionat în ultimii ani, se spune în raportul Ministerului Finanțelor.

    „Pentru judecători, cheltuielile bugetare pentru achitarea de drepturi salariale restante efectuate doar în perioada 2010-2022 au totalizat 4.579.420 mii lei, respectiv circa 927.890.9081 euro, fără a lua în considerare sumele executate silit prin conturile Ministerului Finanțelor şi nici creşterile salariale recunoscute de angajatorii din sistem şi incluse în drepturile salariale curente”, arată Ministerul Finanțelor.

    Toate datele din acest raport au fost confirmate pentru Europa Liberă de o sursă de la vârful ministerului.

    Si continuam sa facem stadioane, daca-i bal, bal sa fie!

    https://www.digisport.ro/fotbal/liga-1/un-nou-anunt-major-la-dinamo-dupa-ce-guvernul-a-dat-aprobarea-pentru-noul-stadion-2878831

    Arena din ”Ștefan cel Mare” ar urma să aibă aproximativ 25.000 de locuri și, potrivit informațiilor apărute în ultima perioadă, va costa în jur de 170 de milioane de euro.

  5. gsg9 says:

    Caudillo,

    deviezi problema si inspre capra vecinului si dupa aia ca viatza e greu

    nu le port de grija germanilor, pe aia or sa-i apere polonezii 🙂 care fiind la margine de lan de porumb se inarmeaza ca disperatzii, pe datorie

    pana la urma germanii tot mai au un metal de pe rin, un pzh, niste leoparzi, un eurofighter, un U212

    dupa aia nici n-am stat sa urmaresc ce declara cancelarul sau prezidentul german

    in schimb la romanasii nostri i-am auzit cu ochiul meu de sticla si am citit cu urechea mea de lemn cum cheltuie ei sarmanii 2% si 2.5% pt aparare, programe de miliarde din gura…

    si cand ai iei la bani maruntzi cu procentele nu ies calculele…

    nu intzeleg cum de se vrea dulapul de la cotroceni sa fie naimit mare serif la NATO in conditziile in care l-am auzit mintzind cu “Romania isi respecta angajamentele si cheltuie 2-2.5% pentru Aparare” si dupa aia vine NATO cu raportul si scrie “mananci rahat”, daca ar avea un pic de onoare s-ar retrage, dar nare 😀

    de acord cu tine, realitatea care este, jaf la drumul mare, cred ca am auzit la TV ca avem in plata pensie de 19000 de EUR pe luna

    si stadioanele sa fie cat de mari, ca trebuie sa manance si gura lor ceva

    totusi vorbim de 2-2.5% pt Aparare aici, banii astia trebuie cheltuitzi pt Aparare, nu vezi ce vremuri sunt…

    nu mi-e mila de ei saracii ca au probleme din astea cu deficitzitu

    sa cheltuie cei 2.0% pt Aparare corect cum si-au asumat, nu mai vorbesc de 2.5%, si dupa aia sa faca ce vor sa-si dea foc in piatza

    cu ce bani, treaba lor, daca au bani de pensii de 19000 de EUR si stadioane de 170 de milioane asta e problema si distractzia dumnealor, sa-si trimita amantele la produs si soacrele la cules de morcovi…

  6. dany says:

    Aileu muica greu se incarca pagina asta
    Cred ca deja te saboteaza astia de la armata @gsg9 de se incarca asa greu

    Ok, toate bune si frumoase, matale gsg9 ti ai facut datoria catre patria noastra socialista taman buna de muls
    Da’ astia care_trebuie or citi? Si daca citesc or intelege ce calcule ai facut matale acolo?

    Acu’ sa o zic si p’ailalta
    Voi chiar credeti ca toata lumea se strofoaca sa acorde ajutor precum declara?
    De aici incepe si vrajeala cu acei 2,5% pe care o explica foarte bine @gsg9
    Si la altii la fel
    Aproape ca nu ai exceptii cand vine vorba de astia 2%
    Lumea la Bucuresti are de facut stadioane precum bine zice @Caudillo, lumea are afaceri, vrajeli mari si alte rahaturi. Nu sta lumea in loc de dorintele voastre
    Nu le iese nimic la Abrams pai sa mai astepte, nu le iese nimic la F16 pai sa mai astepte samd

    Va mai vand un pont pe care nu l prea vedeti indiferent ca i @gsg9, @Caudillo, @xv si restul colegilor

    Sunt multi care abia asteapta contracte generate exact in momentul cand sovieticii sunt vecini cu noi
    E plin Bucurestiul de “oameni de afaceri” dispusi sa vanda orice si mai ales pe oricine. Bineinteles ca pe bani grei
    Atunci sa vezi bataie si la inghesuiala o sa fie contracte din alea in care o sa platim o gramada de bani pe ceva mai mult decat nimic, se va merge pe repede inainte si șmenuri la greu ca la inghesuiala si vrajeala adanca statul mai inchide si el ochii ca deh are nu doar gauri adanci dar este pusa la indoiala insasi existenta lui
    Ori o sa platim banii si o sa vedem armamentul dupa ce se incheie razboiul. Ori il dam ruzzziei pe post de despagubiri de razboi. Ori il ia cu japca ca multe altele Am mai facut noi asta in ultimul secol…

    Cam ce credeti voi ca va genera un vecin ca ruzzzia? Eu zic ca macar inca 100 MLD € datorie publica peste ce avem in acest moment. Daca nu ma credeti vedeti cam ce datorie a fost adaugata Ucrainei incepand cu februarie 2022
    Mai tineti minte cand a terminat UK de platit datoriile generate de WW1?

  7. dany says:

    Zice “duplicated”
    Reiau

    Aileu muica greu se incarca pagina asta
    Cred ca deja te saboteaza astia de la armata @gsg9 de se incarca asa greu

    Ok, toate bune si frumoase, matale gsg9 ti ai facut datoria catre patria noastra socialista taman buna de muls
    Da’ astia care_trebuie or citi? Si daca citesc or intelege ce calcule ai facut matale acolo?

    Acu’ sa o zic si p’ailalta
    Voi chiar credeti ca toata lumea se strofoaca sa acorde ajutor precum declara?
    De aici incepe si vrajeala cu acei 2,5% pe care o explica foarte bine @gsg9
    Si la altii la fel
    Aproape ca nu ai exceptii cand vine vorba de astia 2%
    Lumea la Bucuresti are de facut stadioane precum bine zice @Caudillo, lumea are afaceri, vrajeli mari si alte rahaturi. Nu sta lumea in loc de dorintele voastre
    Nu le iese nimic la Abrams pai sa mai astepte, nu le iese nimic la F16 pai sa mai astepte samd

    Va mai vand un pont pe care nu l prea vedeti indiferent ca i @gsg9, @Caudillo, @xv si restul colegilor

    Sunt multi care abia asteapta contracte generate exact in momentul cand sovieticii sunt vecini cu noi
    E plin Bucurestiul de “oameni de afaceri” dispusi sa vanda orice si mai ales pe oricine. Bineinteles ca pe bani grei
    Atunci sa vezi bataie si la inghesuiala o sa fie contracte din alea in care o sa platim o gramada de bani pe ceva mai mult decat nimic, se va merge pe repede inainte si șmenuri la greu ca la inghesuiala si vrajeala adanca statul mai inchide si el ochii ca deh are nu doar gauri adanci dar este pusa la indoiala insasi existenta lui
    Ori o sa platim banii si o sa vedem armamentul dupa ce se incheie razboiul. Ori il dam ruzzziei pe post de despagubiri de razboi. Ori il ia cu japca ca multe altele Am mai facut noi asta in ultimul secol…

    Cam ce credeti voi ca va genera un vecin ca ruzzzia? Eu zic ca macar inca 100 MLD € datorie publica peste ce avem in acest moment. Daca nu ma credeti vedeti cam ce datorie a fost adaugata Ucrainei incepand cu februarie 2022
    Mai tineti minte cand a terminat UK de platit datoriile generate de WW1?

  8. caucazian says:

    iau cumparat si pe judecatorii cu salariile alea babane de 19 000 de euroi
    ca sa nui mai bage la bulau pe politicienii
    de aia leau dat salarii asa mari
    ca doar nu dau de la ei
    la fraieri leau marit taxele ca fraieri voteaza tot psdnl de 34 de anii ca orbii
    cat despre inzestrare ce sa mai zici , are dreptate trump nu mar mira ca americani si vestici sa ne lase din brate daca se impute treaba
    cred ca emigrez in polonia 53% din bugetu lor merg pe inzestrare
    si ungurii neau intrecut

  9. caucazian says:

    la germanistanezi situatia ii un pic diferita
    nu are nimeni curaj sa i atace pe aia
    aia era sa cucereasca europa singurii
    si chiar daca acum nu au dotare daca se enerveaza se inzestreaza aia in juma de an
    cu tot cei mai bun
    aia au industrie nu ca romanistanezii

  10. Caudillo says:

    Gsg9, am râs când am citit
    “nu intzeleg cum de se vrea dulapul de la cotroceni sa fie naimit mare serif la NATO in conditziile in care l-am auzit mintzind cu “Romania isi respecta angajamentele si cheltuie 2-2.5% pentru Aparare” si dupa aia vine NATO cu raportul si scrie “mananci rahat”, daca ar avea un pic de onoare s-ar retrage, dar nare 😀 ”
    Dacă nu mă înșeală memoria, mare șerif adjunct la NATO e Mircea Geoană, ăla care i a scris lui Constantinescu după victoria din 1996 că i s au luminat ochii copiilor săi după victoria la prezidențialele din 1996
    Ăla cu ” Mihaela dragostea mea”
    Ăla cu ” geoanele”
    Ăla care s a dus la Vântu.
    Ăla pe care l făcea Iliescu prostănac.
    Io zic că ai o părere mult prea bună despre ăia din Vest.
    Ficusul va ajunge mare șerif la NATO ca să și ia tainul pentru sprijinul dat camioanelor cu cereale ucrainene care au tranzitat România, li se rupe ălora de cât cheltuim noi pe înzestrarea armatei. Contează mai mult pentru ei că n au văzut în România susținători ai lui Putin, așa cum au văzut în Polonia

    https://notesfrompoland.com/2024/02/22/polish-farmers-protests-possibly-influenced-by-russian-agents-says-foreign-ministry-after-pro-putin-banner/

  11. Xv says:

    “Putem spune ca pana in anul 2015, cand s-a luat decizia ca Romania sa aloce 2% din PIB conform unui angajament la nivelul Aliantei, acest sector a fost oarecum vitregit de ceea ce inseamna alocarea financiara.

    Dar, incepand cu anul 2016, mai precis cu 2017 s-a intrat pe aceasta alocare de 2%, iar incepand de anul trecut Romania a fost printre putinele tari NATO ce a alocat 2.5% pentru Aparare.

    Romania a reusit intr-un interval scurt de timp sa realizeze capabilitatile militare prioritare de care avea nevoie si continua si in acest moment programele de inzestrare, astfel incat Armata Romana impreuna cu celelalte structuri ale NATO sa poata sa aiba o contributie consistenta la aceasta decizie de intarire a descurajarii si apararii pe Flancul de Est”, a spus Nicolae Ciuca.

    (aplauze furtunoase îndelungate, strigăte „Ura”).

    Incepand cu anul 2016, mai precis 2017 :))

  12. Caudillo says:

    https://spotmedia.ro/stiri/eveniment/dna-cere-ridicarea-imunitatii-pentru-fostul-premier-florin-citu-si-doi-fosti-ministri-usr-in-dosarul-vaccinurilor

    Dany, sunt convins că acum se vor încheia contracte ” grele” , la fel că în pandemie.

    Este vorba de 52 de milioane de doze, cumpărate suplimentar față de cele care ar fi fost necesare pentru întreaga populație.

    Caucazian, vezi tu cine a trecut în PNRR

    Protecția deciziilor Curții Constituționale se va referi numai la pensiile magistraților, nu și la alte categorii, și se va referi numai la limitele explicite din argumentele Curții.

    https://monitorpnrr.eu/piloni/

  13. Xv says:

    Dany, cu “oamenii de afaceri” din Bucuresti (si nu numai), da, ai perfecta dreptate, cunosc situatia. Cum apare un contract dau navala. De altfel combinatorii se baga si cand nu apar contracte, se autopropun, astea-s obiceiurile.

    Si tine cont cate alegeri avem anu asta: prezidentiale, parlamentare, locale, europene.
    Plus ca au si americanii, lucru foarte important pt noi, cu razboiul asta la granita si insistenta lor sa ne dotam. Pleaca si norvegianu, acolo iar e important cine vine.

  14. dany says:

    Domnilor,

    In acest moment inca nu s a dat drumul la grosul contractelor pe aparare
    Se asteapta exact momentul cand ruzzzia ajunge la gurile Dunarii
    De ce?
    –la inghesuiala nu prea se observa cine baga mana in sacul statului
    –in momentul acela statul nu prea mai este atent ori inchide ochii ca n’are incotro
    –daca in momentul asta gasesti pe piata armament /munitie la preturi hai sa zicem unele accesibile noua, in acel moment cam totul indiferent ca i sh ori nou va ajunge la preturi exorbitante, unde este pretul mare e loc de magarii de tot felul
    –va exista o panica intretinuta pe tot felul de canale pentru a impinge statul sa desfaca sacul cu contracte

    Cu o ruzzzie la gurile Dunarii o sa experimentam destule noi ca cetateni, sunt convins ca va dati seama
    Dar hai sa vedem ce va “experimenta” statul roman:
    –pe primele locuri asa cum banuiti instabilitate politica
    –miscari de strada avand in vedere ca in 2025 vom avea multe probleme la capitolul finante
    –extremism intretinut chiar de catre ruzzzia si oamenii ei de pe teritoriul nostru
    –pe partea militara (si aici ma refer la MAPN si MAI) daca acum nu mai putem incadra functiile cu personal la momentul acela va fi si mai rau, se va pune problema de genul “Daca n’avem oameni sa incadram functiile ce facem cu atita armament?”
    –rezerva militara__toti stim cum au fost ocupate locurile la concurs, a trebuit jdemii de anunturi ca sa completeze si se pare ca nu reusesc sa acopere gaurile
    –financiar___toata lumea vrea bani da’ sacul e cam gol, automat ne imprumutam macar 100 MLD € pentru aparare. Si sigur cu astea 100MLD€ nu vom cumpara mare lucru…
    –aveti rabdare sa inceapa renovarea cazarmilor ca in Germania (@Caudillo). Daca germanii cheltuiesc 50 MLD € pentru renovare cazarmi cam cat credeti dv ca va cheltui RO pentru asta? Mult, macar 20 MLD € pe cazarmi care efectiv nu ar avea nici cel mai mic cuvant de spus in cazul unui conflict. Asta este, nimeni nu a inteles pana acum ca cea mai buna cazare pentru trupe este macar o treime din timp “cazarea” sa fie in teren. Adica tabere si aplicatii la greu.
    Asta este, noi plecam intotdeauna la razboi cu cazarma dupa noi…

    In acest moment ruzzzia face si ea ce stie mai bine, “sexperimente” cu mana (chipurile) ISIS
    –ca la Beslan
    –ca la Volgograd
    –ca la Dubrovka
    –Nevski Express
    –metroul moscovit (arata predilectia FSB spre șobolănism) fara numar
    –etc
    De ce? Pentru ca ruzzzia vrea sa justifice ceva. Inceputul a ceva. La fiecare atentat major pe teritoriul rus ei au inceput ceva. Reamintesc Cecenia. Ruzzzia va incerca sa exporte acest terorism pe motiv ca “daca am fost noi atacati sa fiti si voi atacati”.
    Va las sa va imaginati cam ce va face ruzzzia in materie de atentate pe teritoriul nostru cand va ajunge la gurile Dunarii. Avem deja exemple in istorie chiar daca nu prea au fost mediatizate

    Asta este, piticul inca se mai masturbeaza…

  15. Caudillo says:

    Dany, te referi la atentatul lui Max Goldstein din 1920 sau la atentatele de care menționa Alex Mihai Stoenesc ?
    Va fi primul din cele trei asasinate organizate de Rusia împotriva primului-ministru al României, Ion C. Brătianu, şi din cele doua împotriva primului-ministru Ionel I. C. Brătianu câteva decenii mai târziu. Sf

  16. dany says:

    Ziceati ca nu avem armata? Oare din ce cauza?
    Sa va reamintesc un pic cum e cu spagile ca era unul p’aici care zicea ca nimeni n a dat spaga, sa vedeti cum se “rataceau” dosariliiiiii pe vremea aia in 2012

    https://www.national.ro/news/in-ce-scandal-au-bagat-mapn-ul-misiunile-din-afganistan-198654.html/

    “”Trei solde avans!””

    Cat timp a fost viata frumoasa pe bani multi toata lumea se inghesuia in *Stan, acum cand e vorba de razboi real nu mai vrea nimeni la armata ba chiar unii nu mai sunt prinsi la mobilizare
    Nu de alta dar nu gasesc piloti pentru Bayractar

    La șpăgi inainte la razboi inapoi!

    Sa trecem un pic la Bayractaru’ patriei noastre socializzzde
    Voi stiati ca Timisoara este declarata de catre MAPN ca face parte din ” zone greu accesibile și neatractive”?

    Daca nu credeti cititi va rog:

    “”Totodată, structurile din care personalul urmează a face parte sunt dislocate de regulă în zone greu accesibile și neatractive, la distanțe mari față de orașe și execută misiuni de luptă pe timp de pace pe teritoriul național sub comandă națională.””

    Deci breteaua de pe Timisoara unde se odihneau acum 20 de ani MIG 23 este “greu accesibila si neatractiva”… Alt loc la TM n’au ori migreaza la Caransebes ca deh omul de afaceri care a cumparat aeroportul de acolo e si el apropiat de …
    Breteaua aia de care vorbeam e atit de inaccesibila si neatractiva incat la 100 m gaseai acum 20 de ani restaurante…
    Pilotii aia de pe F16 sunt copii de gradinita pe langa astia pe Bayraktar din fotoliu in ceea ce priveste salarizarea, vedeti ce se propune pentru astia din fotoliu, pur si simplu te doare capul
    Sa mai zic ca Bayractar alea cumparate de noi sunt deja depasite?

    https://www.national.ro/social/disperare-la-mapn-val-de-demisii-si-retrageri-din-armata-romana-815009.html/

  17. gsg9 says:

    Caudillo, mi-e teama ca sar putea sa ai dreptate 😀
    Uite-l pe jegos cum cum mananca rahat nici nu clipeste, politician cu stil…

    https://tvrinfo.ro/banii-pentru-aparare-se-cheltuiesc-greu-anul-trecut-din-alocarea-de-25-din-pib-romania-a-folosit-doar-16/

  18. gsg9 says:

    Dar, incepand cu anul 2016, mai precis cu 2017 s-a intrat pe aceasta alocare de 2%, iar incepand de anul trecut Romania a fost printre putinele tari NATO ce a alocat 2.5% pentru Aparare.

    dupa cum am mai zis, astia s-au scremut in parlament mare mare acord pentru 10 ani de 2% si astia zece ani aproape au trecut

    se minte cu seninatate 😀 in 2016 mai exact in 2017 au fost 2% din pix: mai exact 1.73%

  19. gsg9 says:

    Dany, nu trebuie neaparat Doamne fereste sa ajunga mujicii la gurile Dunarii ca sa inceapa cu ‘afacerile’

    la MK se discuta de 2.5 miliarde EUR ce pana mea potzi sa bagi atatzia bani, ma rog, daca vrei, potzi, Adidas Torsion

    din 2.5 miliarde EUR un para-indarat de 10% macar ce suma frumoasa iese…

  20. Xv says:

    Dany, tu ai mereu idei revolutionare.
    1/3 din an un militar in tabara. Cum ai ajuns la concluzia asta? Ai calculat cate zile sunt? Sau iar, ca asa vrei tu?
    Dincolo ca tu ii platesti pe militari samd
    Sunt specialitati care petrec mult timp in tabere si misiuni, altele care ies mai rar.
    Iar te pui rau cu baietii si mai ales fetele de la piane, or citi si ei :)).

  21. dany says:

    @xv
    Stii ce e aia Glăjărie? Nu de alta dar tot amintesti de Dihamul militar…
    Intre 91 si 2001 mi am facut veacul pe acolo cu containerul in spinare in fiecare an doua saptamani iarna cu “popasuri scurte” la Cheile Rasnoavei, Diham militar/civil etc Ceaiul cu rom era preferatul mai ales la Dihamul civil. Belvedere si Mihaela din dotare spre Paraul Rece deveneau placere suprema dupa prima saptamana.

    Pe timp de vara inca doua saptamani in Cheile Rasnoavei. Nu ti mai explic ce si cum
    De pregatirea asta a beneficiat in acesti 10 ani batalioanele de misiuni/operatiuni speciale de la Prazburg, Clinceni, Campia Turzii (Medias dar nah, orgolii), Buzau.

    Pe vremea aia deplasarea de la si catre unitatea de baza se facea pe roti cu DAC nu ca acum cu masinile pe platforme.Chiar pe sute de km. Ori cu 26, 130…
    Tabere de instructie la apa, in padurile patriei la greu
    Un total anual de 82 zile . Obligatorii, nu scapai decat cu internare ori scutire din aia beton!
    Aduna si parasutarile pe timp de zi/noapte/apa, tragerile pe timp de noapte, aplicatiile cu compania si batalionul si ai sa vezi ca depasesti 110 zile usor.
    Poate dupa o tragere de noapte cu deplasare echipat de lupta 20+20km a doua zi de dimineata pe la 8 incepe zborul pe aerodrom. Mai ajungi acasa?
    Ori poate 2-3 parasutari de antrenament si dupa direct in poligon?
    Poate C ul ala te mai duce si pe la Campia Turzii, poate la Bacau, poate pe Giarmata cand mai ajungi acasa daca maine incepe nu stiu ce aplicatie? Ori o tura cu 26 pe la Sibiu ca unii viseaza iar lovilutzii
    Ori poate te uiti lung cat e ziua de mare cum minerii caftesc jandarmii. Si invers. Ori poate i observi si pe mineri si pe jandarmi cum umbla cu tamaia in buzunare de la Petrosani la vale…
    Ori poate te uita sfintii pe la cursuri pe la Buzau ori prin buc@lestan ori pe la Constanta
    Mai o tura cu BG-7M, alta tura cu PSD-2M, se aduna destule

    Ori poate esti satul de completele alea de hrana cu conserve fara numar si visezi la o ciorba fie si de fasole, da’ ciorba sa fie…

    Unii au zile de concediu de recuperare (a nu se confunda cu concediul normal) mai multe decat zile de armata unii pe romil care toaca teorii la greu dar ei nu stiu nici macar sa si lege sireturile

    Cam acelasi program il gasesti si la FOS moderne
    Si asta este pregatire militara de nivel mediu, nicidecum nivel elevat, un program asemanator avea si 404 cu “plusurile” generate de zona Harkovistan care in acei ani nu erau putine. Si cercetasii de pe la Craiova, Huedin, Maracineni, 313 cam tot astfel de pregatire serveau. Parasutistii de la Prazburg, Boteni, Buzau, Campia Turzii aveau o pregatire un pic mai relaxata, in schimb companiile cc de la ei aveau acelasi program

    Pregatire nivel elevat au militarii ucrainieni. Aia care au indeplinit misiuni de tot felul si au supravietuit. Nicidecum cei din armata romana.
    Nu poti trimite oameni cu instruire nivel basic la un abator ca Bahmut si sa te astepti sa supravietuiasca prea multi. Dar daca au o instruire nivel mediu atunci te astepti sa supravietuiasca cat mai multi si sanse mari sa si indeplineasca misiunile.
    Nu poti sa i dai o misiune complexa unuia cu instruire basica.
    Ce ai sa faci cu ala care toata armata lui a facut cel mult 10 km cu ranita in spate iar tu ai nevoie sa te deplasezi cu subunitatea doar fo’ 20km sa ocupi nu stiu ce pozitii pe ascuns pe timp de noapte? Ajunge ala acolo? Daca ajunge mai e capabil sa traga un foc de arma macar? Ori poate urla sa i dea cineva ajutor ca nu mai poate merge…Te lasa inima sa i tragi un glonte in cap ca sa nu deconspire pozitia subunitatii? Ok, ii bagi un calus in gura dar va trebui sa l iei in calcul si pentru urmatoarele actiuni ca n ai incotro

    Aveti cel mult 20.000 oameni instruiti pentru misiuni nivel basic (cu exceptia FOS)
    Restul sunt pile si relatii, pasarica nu stiu cui, fetița altuia etc Adica incurca lume pe care nu te poti baza
    Voi vreti sa i invingeti pe ruși cu program de lehuze 7.30-15.30, sa i bombardati cu pdf uri iar aia sa stea capra pana dimineata la 7.30 cand va intoarceti voi la program…

    Din astia 20.000 la prima strigare nu poti sa pui pe linia frontului mai mult de 10.000. Te las sa faci calculul. In conditiile cand sovieticul iti vine cu 150.000 de oameni la prima strigare tu nu poti pune mai mult de 10.000 de oameni la bataie. Si tot asa, armament nou canci, munitie canci …
    Hai sa zicem ca lupta brigada franceza si brigada americana . Cam cat timp rezista aceste trupe pana apare cavaleria OTAN? Tine cont ca traseul Schengen_militar acum pe timp de pace este perfect, pe timp de razboi se schimba totul. Din 10.000 militari poate iti ajung 3000, din 100 Abrams poate iti ajung 50…
    Ok, sa zicem ca reusim sa fixam inamicul cu ce avem, mobilizarea decurge sa zicem bine si reusim sa aducem pe linia frontului macar 50.000 rezervisti in urmatoarele 2 saptamani (desi amandoi stim ca nu este asa!). Dar ce te faci ca sovieticii pluseaza cu inca 100.000 trupe cu armamentul de rigoare

    Observi ca in Ucraina cam toti transmisionistii, tanchistii, artileristii, genistii au devenit de nevoie infanteristi ca sa astupe gaurile din defensiva? Ce concluzie tragi de aici? Eu zic ca militarul indiferent de arma trebuie sa aiba intai instructia aia de nivel mediu de mai sus si dupa aia incepem sa vorbim de armata care sa apere RO.
    Nu poti spune ca militar “Stiti eu sunt transmisionist, nu pot sa execut aceasta misiune ca e pentru aia de la infanterie!” atunci cand brigazile armatei romane sunt numarabile pe degetele de la mana,cand ai doar 20.000 militari cu instructie basica.
    Daca faceti altfel la capitolul instructie o sa aveti eroi cu nemiluita, prilej de multe lacrimi pe la 1 Decembrie asezonate cu multa fasole cu ciolan
    Inca mai e timp pentru instructie la catarama, cine nu o face acum va deveni erou mai tarziu
    Deocamdata armata romana nu sufera doar din lipsa armament/echipament modern, sufera foarte clar de lipsa de instructie. Din aia dura, nu rahat din ala hai cu TAB’ul pana in poligon tragi 50 de cartuse si hai inapoi ca deja depasim 15.30

    Intrebarea mea finala este daca cineva vrea cu adevarat sa apere RO ori doar ne prefacem.
    Din ce se vede pana acum ne prefacem ca investim in armament, ne prefacem ca facem instructie.

    Aia cu banii e monumentala, nu i treaba militarului banul, e treaba politicului sa asigure resursele financiare necesare atit pentru instruire cat si salarii decente pentru militari. Nu se accepta chestia asta cu banii in conditiile in care s a declarat ca se cheltuie 2,5% si de fapt se cheltuie 1,6%

    “”Iar te pui rau cu baietii si mai ales fetele de la piane, or citi si ei :)).”” >>>astia o sa fie primii eroi la cum merg lucrurile in lume.
    Ori poate isi dau demisia cu cate saptamani inainte dupa ce afla pe surse cand incepe balul…

  22. gsg9 says:

    exemplu negativ de la oaia neagra, astia mai fraerii care n-au participat la competitzia cu azvarlitul procentelor prin gura faza pe NATO

    Hyundai Rotem has delivered an additional 15 K2 main battle tanks to the Polish Armed Forces. The agreement stipulates the delivery of 38 more tanks in 2024, while the remaining 96 vehicles are expected to be handed over to the Polish Armed Forces by the end of 2025.

    contract semnat in 20-22, livrat 180 de tancuri pana la sfarsitul lui 20-25

    Hyundai Rotem is fulfilling a USD 3.37 billion contract with the Polish Armed Forces for 180 K2 main battle tanks, signed in August 2022.

    https://defence-industry.eu/next-batch-of-k2-main-battle-tanks-delivered-to-poland/

    polonezii isi merita soarta ca s-au bagat singuri in rahat pana la gat…

    atatea griji si probleme

    unde or sa le parcheze

    daca le lasi in ploaie si se uda ce se intampla cu ele

    daca ruginesc

    dar daca mergi cu ele prin noroaie, cine o sa le curetze

    cine o sa le conduca

    daca le sare senila

    daca se blocheaza autoloaderul

    de unde bani de motorina

    de unde bani de munitzie

    de unde bani de salarii si pensii

    si ce te faci daca incepe razboiul si vrei sa capitulezi in noaptea aia, ca nu mai potzi sa spui ca n-ai cu ce sa luptzi

    nu’i mai bine de pesedistii nostri mioritici care se inarmeaza de 2.5% prin gura?

    senini ca paserea cerului, dorm ca bebelusii…

    Marcelică laie, Laie bucălaie,
    De trei zile-ncoace
    Gura nu-ţi mai tace!
    Procentul nu-ţi mai place

  23. Pwtre says:

    E vesnica reteta care functzioneaza, ne facem ca lucram, cand cer amaratii aia de la NATO sa trecem Dunarea scoatem ce-i mai bun, mai clipoceshte apa ca se duse un Piranda III la fund, si sa nu “deranjam” politicu’ care “lucreaza” pentru “binele” poporului, ca deh trebuie sa schimbe garda, ..vb. lui Ilici cel nemuritor ..pleaca ai noshtri vin tot ai noshtri (cu muulti “iii” ca-s muulti)

  24. Xv says:

    Dany, stiu. Mi-ai mai povestit. Cu alt prilej, in alta parte, cu niste ani in urma.

  25. Xv says:

    Dany- in 2001 eram si eu la Diham, cand au venit englezii pt curs.

  26. gsg9 says:

    Dany, vezi mai jos strategia mujicilor cu filling the gaps

    daca pica Ukraina urmatoarele vizate sunt Polonia si Romania si dintre astea doo care e tzinta de oportunitate…

    in Polonia mujicii s-ar putea sa-si rupa dintzii, ca deh, polonezii’s fraeri si cumpara armament pe datorie si isi maresc efectivele si rezervele

    si oricum aia e zona NATO, Germania langa ei, toata Baltica

    la Romanica lui Marcelică laie, Laie bucălaie, De trei zile-ncoace Gura nu-ţi mai tace! Procentul nu-ţi mai place pe partea de armament e jale

    pe partea de vecini e jale

    la fel si cu efectivele, acum maresc salariile si sporurile poate se mai angajeaza careva

    tu le numeri oolele catzi 20 de mii lupta cu cine si cat dureaza pana vine ajutor, mie mi-e teama ca nici nu se deranjeaza, cu tot cu aia 10 mii de pe MK care sunt inca departe sa se concretizeze

    mi-e teama ca astia care-si baga Peoples Liberation Army in procente – marcelica et comp – se predau in noaptea aia

    polonezii poate au dar noi nu cred ca avem alternativa la Ukraina…

    Ukraina trebuie mentzinuta in viatza cu orice pretz si mujicii sa ingrase pamantul acolo nu aici

    d’aia NATO le da armament, daca se ajunge la conflict direct cu NATO in final or sa bubuie si ceva nucleare

    russians dont have an army, they have a mob, with guns 😀

    “https://www.youtube.com/watch?v=3PwRaLns9pw&t=190s”

  27. Caudillo says:

    Gsg9, NATO n a reușit să dea nici măcar 1 milion de obuze de 155 mm Ucrainei, se chinuie de un an de zile pentru milionul asta.
    Între timp armata germană se pregătește
    pentru evacuarea germanilor din România în caz de război

    https://www.antena3.ro/emisiuni/exces-de-putere/armata-germana-exercitii-evacuare-nemti-romania-704690.html

    Zonele vizate sunt Sibiu și Timișoara, care în caz de război ar trebui să fie cele mai sigure zone din România în caz de atac rusesc. Dar poate Bundeswehrul are alte informații.
    Nu știu în ce țară mai face Bundeswehrul asemenea exerciții.

  28. Ion Valcu says:

    @Dany, multzam fain de reamintire :))
    Desi contextul era ceva legat de VMi, DAC-uri si-n alt “loc” al online-ului mioritic.
    Chiar cautam intr-o zi comentariul si rideam singur de nebun.

    “Nu de alta dar tot amintesti de Dihamul militar…
    Intre 91 si 2001 mi am facut veacul pe acolo cu containerul in spinare in fiecare an doua saptamani iarna cu “popasuri scurte” la Cheile Rasnoavei, Diham militar/civil etc Ceaiul cu rom era preferatul mai ales la Dihamul civil. Belvedere si Mihaela din dotare spre Paraul Rece deveneau placere suprema dupa prima saptamana.”

  29. Xv says:

    Dany, btw, in 2001 ai fost jos in poligon?

  30. gsg9 says:

    Caudillo, germanii or avea ce informatzii mai debitez si eu pe aici, in caz de marcelica laie bucalaie et comp intorc armele, ca le-am mai facut-o in 44 tot nemtzilor si atunci evacuezi din indiferent ce zona

    cand romanii nu se streseaza pe directzia asta cu inarmarea decat din gura pentru ca rusia nu reprezinta un pericol atunci la ce sa te asteptzi, care sunt alternativele: te batzi daca ai cu ce si ai cu cine altfel te predai

    cu obuzele, se duc sa cumpere, care or fi aia non-European vendors, koreenii

    https://www.defensenews.com/global/europe/2024/03/20/czech-led-bulk-ammunition-buy-for-ukraine-picks-up-steam/

    miinuail oligofrenii nostri importa pulberi din Serbia rusofila…

    si despre o fabrica de pulberi discuta de ani si ani de zile dar nu-si strica ei fengshuiul si afacerile pentru chestiuni minore

  31. Caudillo says:

    Gsg9, pe mine mă îngrijorează zona din care i evacuează, dincolo de Carpați trebuia să fie cea mai sigură parte a României, dar poate nu e așa

  32. gsg9 says:

    “https://www.youtube.com/watch?v=uNyJ6mlzmeE”

  33. gsg9 says:

    Caudillo, in ipoteza in care onor guvernul preda toata tzara rusilor atunci nici o zona nu mai e sigura, germanii’si iau ce nemtzi au mai ramas si pleaca

    sau razboi nuclear si atunci nu mai e nici o zona sigura, cu tot Scutul…

    si de ce ar fi Germania ma rog mai sigura 😀 in caz de razboi nuclear

    poate germanii estimeaza ca pe la noi si polonezi, fiind la margine de lan de porumb, probabilitatea sa bubuie aici mai intai o fi mai mare

    sa le strice ditamai turnuletzele si palatele minoritarilor din Timisoara, rasism pe fatza 😀

  34. Caudillo says:

    Exprimarea corecta e momentul forței, nu cuplu de forțe

  35. dany says:

    @xv
    Nu, nu am fost in poligon in 2001, parca atunci au venit astia de la SAS daca nu ma insel

    @Caudillo, @gsg9
    Ar trebui sa stiti (din istorie!) ca evacuarea la sexercitii e pentru cine se pregateste, la modul real pentru cine nimereste in momentul ala.
    Iar la noi are cine sa nimereasca la momentul respectiv , asa ca sașii o sa cam ramana pe loc in mare parte iar jermanistanu’ o sa se pricopseasca iarasi…

    N’o sa fie mare paranghelie intre Carpati si nici pe langa Carpati, se va incerca o cucerire cat de cat pasnica, nimeni din exterior nu vrea o Transilvanie radioactiva din motive evidente, le stiti cu totii
    Iar piticul atomic nu prea vrea ca trupele lui sa treaca prin zone radioactive catre Balcani
    Piticania in momentul cand ajunge pe aliniamentul Nistrului va incerca destabilizarea guvernului roman din acel moment, miscari de strada de tot felul de la agricultori si terminand cu profesori, cateva atentate puse in spinarea “nationalistilor” romani, astfel incat in momentul stabilirii granitei pe Prut sa aiba in RO un guvern loial, destabilizare economica si politica cat cuprinde.
    Piticania chiar stie ca armata romana nu va reprezenta un element serios de descurajare

    In rest ce sa zic, constat inca odata ca lumea nu prea vrea sa reziste puhoiului sovietic. Asta este, inapoi la colhoz, poate dupa niscai ani de colhoz siberian romanii o sa si dea seama ca trebuie sa mai si lupte pentru libertatea lor.
    Atita timp cat toata lumea intelege libertatea in functie de nevoile personale nici draqu nu o sa lupte pentru RO

  36. Caudillo says:

    Dany, ce “optimist” ești!
    In totală contradicție cu actualul premier al României, care spune că

    Dormim liniştiţi în casă pentru că suntem membri NATO. Dacă nu eram, nu dormeam liniştiţi în casă.

    https://www.stiripesurse.ro/ciolacu-vrea-marginalizarea-extremistilor-dormim-linistiti-in-casa-pentru-ca-suntem-membri-nato-video_3213403.html

  37. dany says:

    @Caudillo
    Parerea respectivului e in functie de interesele politice
    Stie si el sigur multe aspecte la fel ca multi altii
    Doar ca ,,,, are in spate si el si altii o gramada de sugaci politici, smenari, “oameni de afaceri” etc. Si mai presus de astia enumerati exact oamenii de influenta ai Moscovei mascati pe diferite posturi.
    Nu e Marcelino primul premier driblat din 90 incoace. Si nici ultimul.
    As zice ca fiecare premier din 90 incoace inainte de a fi investit in functie a cunoscut situatia reala. In momentul cand au fost pusi pe functii a inceput dezinformarea premierilor. Avem experienta la asta, vezi perioada ante 89 cand dezinformarea atingea cote destul de inalte.
    In acest moment indiferent ce guvern am avea, nimeni nu isi poate asuma sa zicem stagiul militar obligatoriu. Mai ales ca urmeaza alegeri. Si asa tinerii romani prefera Angl€€a
    Nu mai zic din nou ca nu se pot incadra functiile existente, se stie deja cu subiect si predicat.
    Se va ajunge la

    “La ce ne trebuie armament nou daca nu are cine sa lupte cu acest armament?”

    Nu s optimist, observ ruzzzia si actiunile lor acoperite/la vedere cam de prin .. 1985! Nu, nu s interesat ca altii de armamentul lor ci mai ales de modul de operare pentru a atinge anumite scopuri
    Am mai zis in alte comentarii ca ceea ce se intimpla acum era previzibil inainte de 2000, concret exact de prin perioada actiunilor militare rusesti pe teritoriul fostei Iugoslavii. Atunci au inceput sa se contureze anumite chestiuni:
    -vrea sa redevina mare putere dupa infrangerea din anii ’90
    -incearca sa intimideze occidentul prin actiuni de destabilizare in Balcani concret fosta Iugoslavie (vezi regimentul de parasutisti rusesc pe teritoriul ex-iugoslav +alte formatiuni paramilitare de sorgine ruseasca)
    -incearca sa intimideze statele estice prin actiuni destabilizatoare (ultimele doua mineriade din RO, imixtiuni in diverse guverne estice)
    -Cecenia si tot ce s a intimplat acolo(generalul Dudaev, tradarile si toate cele care au dus la nivelare)

    Ruzzzia e previzibila cam in tot ceea ce face cu conditia sa ai oameni care sa prevada acest lucru si bineinteles un executiv care sa vrea sa si indeplineasca atributiunile…

  38. Xv says:

    Dany, tu crezi ca rusii sunt asa dusi incat acum, cand au dificultati si sa ia Ucraina, se apuca de cucerit Balcanii? Nici sovieticii nu au fost in stare.
    Ii intereseaza dpar spatiul ex-sovietic, atat. Ucraina e mult mai mult decat spatiu ex-sovietic, face parte din ideea lor de Rusie.
    Iugoslavia a fost proiect german de distrugere. Aia au facut jocurile, apoi americanii si englezii cu Kosovo, pt ca musulmani si arabii dau banu.

  39. Xv says:

    Dany, voi astia din gasca aia de la misiuni speciale ati fost cei mai buni in raport cu ce resurse ati avut, am cunoscut destui de la voi, toti extraordinar de bine pregatiti, eficienti, fara “dantelute” inutile la traininguri si polologhii frumos impachetate, cum faceau/fac altii din alte unitati, de te apuca sforaitu.
    Sper sa ne vina mintea la cap sa reinfiintam misiunile speciale, cum erau in anii 90. E vorba de traditie, de traditie trebuie sa tinem, nu de denumiri gen “ranger”.

  40. dany says:

    @xv
    E greu in contextul actual sa mai resuscitezi misiunile speciale.
    Nu ca nu as dori acest lucru
    Nu au fost cei mai buni cei de la misiuni speciale dar pot sa spun ca se muncea la greu. 404 a fost etalonul, au avut si ce era mai bun din promotii, au avut si sefi care chiar cunosteau meserie, au avut mult mai multa sustinere decat misiunile speciale.
    Zeci de mii de parasutari, mii de ore de scufundare, alpinism, tabere de instructie de tot felul si a venit un pifanterist si a desfintat totul
    Dupa ce a desfintat misiunile speciale a desfintat si unitatile de parasutisti
    Si toate astea ca sa si pastreze unitati de infanterie prost pregatite si prost dotate pline de pile si relatii
    Ca fapt divers pe vremurile alea batalioanele de misiuni speciale nu au avut niciodata incadrare full, in majoritate nu depaseau 75%. De ce?
    Pentru ca nimeni nu venea la hamaleala, toata lumea fugea de zbor, de alpinism, de fouting etc Veneau din promotie si in 3 luni se mutau la infanterie dupa ce faceau zborul de aclimatizare. Ca si acum de fapt. Toata lumea sa sparga poarta la 15:30 si cu asta basta. In schimb unitatile de pifanterie aveau in majoritatea cazurilor spre 90-95%, poligoanele lor se inchideau la 15:30 de cele mai multe ori

    Ruzzzia? Noi am mai avut discutia asta odata, ruzzzia face ceea ce este lasata sa faca, vezi istoria, daca europenii sunt slabi ajung la Paris in scurt timp
    Incepe cu Napoleon si termini cu ww2 avand in coada Cehoslovacia si chiar lovilutia romaneasca
    Daca i s ar permite ar lua tot Polul Nord, ar avea granita cu Marocul etc Conditia de baza este ca occidentul sa fie slab. Si se lucreaza de multi ani pe tema asta ca occidentul sa fie slab. Nu de ieri, nu din 1990 ci de prin 1918 imediat dupa iesirea in decor a lui Lenin
    Nu degeaba urla piticul atomic pe toate canalele ca ruzzzia se invecineaza cu cine vrea ea.
    Daca maine sparge frontul ucrainian , poimaine ii vezi cu pretentii la polonezi si de ce nu la gurile Dunarii,trecand in tromba prin Suwalki

    In alta ordine de idei ruzzzia are atit de multe retele de informatii/influenta implementate in toata Europa de la Napoleon incoace incat isi poate permite enorm de multe si in Balcani si la Paris, si la Londra si peste Atlantic
    Vezi evenimentele recente pe ambele maluri

  41. gsg9 says:

    Ficusul va ajunge mare șerif la NATO ca să și ia tainul pentru sprijinul dat camioanelor cu cereale ucrainene care au tranzitat România, li se rupe ălora de cât cheltuim noi pe înzestrarea armatei.

    lumea crede altceva:

    https://www.contributors.ro/cu-johannis-la-nato-pe-mana-lui-viktor-orban-omul-lui-putin/

    Ar cam fi momentul ca KWJ să înceteze fandoseala cu candidatura din momentul în care SUA i-a transmis delicat, bravo, nice try, acuma stai jos, iar aliaţii est-europeni au început să basculeze către Rutte. Pe al nostru îl susţin Viktor Orban şi Robert Fico, adică majoretele lui Putin în Europa. Or, cât de penibil e să te bazezi pe Orban, care a mai găsit o ocazie nesperată să creeze blocaj în NATO după ăla cu admiterea Suediei?

    dacă n-am fi minţit că cheltuim peste 2% din PIB pentru apărare, ca să iasă fix în momentul crucial informaţia că în realitate e mai curând 1.6%, sub media alianţei.

  42. Xv says:

    E tot suparat ca nu l-a luat consilier pe el la Botanica. “Diplomele nu canta”.

  43. gsg9 says:

    catindatul penibil din capul statului s-a trezit din somnic explicand explicatzii explicante

    auzi cica „nu este bine să avem abordări contabile” – cifrele e rele

    si cica nu se mai gasesc de cumparat, nici daca semnezi contract pt mai incolo? ca oricum Armata 2040

    banii lichizi cei rai nu au existat cand ar fi vrut ei sa-i cheltuie, pai nu erau bugetatzi? erau decat virtuali?

    si normal ca s-au evaporat in atmosfera inalta a pensiilor si salariilor de zeci de mii de EUR pe Luna

    o baga si p’aia cu ianuarie si februarie dar parca totusi lunile astea sunt in alt an 😀

    sa le faca NATO la pesedisti anul de 14 luni

    https://www.hotnews.ro/stiri-defense-27048005-cum-explica-klaus-iohannis-romania-cheltuit-mai-putin-aparare-2023-decat-pragul-2-cerut-nato.htm

    eniuei, au facut niste platzi doua luni Ian/Feb

    si in Martie gata

    s-a pus talpa

    defitziiiiiitoooou

    chelt capital Mar: 377.223.903 lei
    chelt capital Feb: 3.383.338.280 lei
    chelt capital Ian: 2.634.830.130 lei

    din astea scazi 20% TVA pentru ca romanii este deshtept si ies un miliard si un pic de EUR cheltuieli capital

    https://www.mapn.ro/buget/documente/2024/plati_ianuarie_41.pdf

    https://www.mapn.ro/buget/documente/2024/plati_februarie_44.pdf

    https://www.mapn.ro/buget/documente/2024/plati_martie_46.pdf

    la cum au cotit-o in Martie pana la 10 miliarde de EUR cat mananca rahat ca e bugetul pe 2024 mai e…

  44. gsg9 says:

    englezii declara ca vor ajunge la 2.5% pt aparare dar mai greu gradual in urmatorii ani, ca nu au economie puternica ca a noastra

    nu ca pesedenelistii care au ajuns instant la 2.5% prin guritza

    Rishi Sunak yesterday unveiled a £75billion boost to put Britain’s defence industry on a ‘war footing’.

    military spending would rise to 2.5 per cent of GDP by the end of the decade, securing the UK’s place as ‘by far the largest defence power in Europe’

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-13342443/Rishi-Sunaks-75-billion-defence-spending-pledge-fire-Britains-forces-halting-fall-Army-numbers-keeping-Typhoons-flying-increasingly-dangerous-world.html

  45. gsg9 says:

    Breaking News!

    Oligofrenul sef si cu ala de la pesede au mai dat cu stiloul pe niste hartii

    nu contracte, Doamne fereste

    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/romania-si-coreea-de-sud-au-semnat-primul-acord-dintre-cele-doua-tari-pentru-cooperare-in-domeniul-apararii-2769463

  46. gsg9 says:

    The Empire Strikes Back, again: sau plictsit americanii sa astepte ciolacii cu 1.6% asa ca le ofera linie de credit 4 miliarde si le garanteaza inca 8 miliarde pe pietze

    pesedistii asteapta acum aprobarea de la moskktva si raspuns daca industria sovietica poate livra tancurile alea artizanale din poza articolului in termenele cerute

    În cadrul mecanismului FMF sunt aprobate fonduri la dispoziție de până la 4 miliarde de dolari pentru împrumuturi directe, cu posibilitate de rambursare în 12 ani, după o perioadă de grație de un an de la data efectuării primei trageri, la o dobândă avantajoasă (apropiată de costul de finanțare al SUA, respectiv ratele de dobândă ale obligațiunilor emise de Trezoreria SUA la care se adaugă o marjă), precum și fonduri de până la 8 miliarde de dolari, atrase prin contractarea de împrumuturi din piețele financiare, garantate de către Guvernul SUA, precizează Ministerul Finanțelor.

    https://adevarul.ro/economie/romania-va-cumpara-tehnica-si-echipamente-militare-2381401.html

    total 12 melearde

    sa vedem ce scuze mai au sa o frece cu pedefeuri AD2040 si licitatzii date in gat

  47. caucazian says:

    astea 12 melearde sant doar pt cumparaturii americane deci vom lua doar american
    probabil pt f35 si poate ceva tancuri americane

  48. gsg9 says:

    de 12 miliarde armament american nu e problema, oricum nu mai suntem in stare sa facem nici praf de pusca

    koreenii or sa ne faca o hala de asamblat K9 deci mai nimic

    singura problema e ca pesedistii trebe sa 8tzina aprobare de la mosKKTva, sunt niste termene in care trebuie sa faca niste formalitatzi sa inainteze ceva documentatzie ca sa ia creditele alea si daca mujicii nu le dau aprobare astia or sa o frece sa treaca timpul, ca leafa merge

    ca si la patriot, unde trag de timp inca “negociaza” ca sa nu-si supere superiorii de la rasarit

Leave a Reply